Egy kis oregánó sokat tehet az immunrendszered felturbózásáért

0
301

2020-ban alig akadt ember, aki ne tanulta volna meg, hogyan és mivel erősítse immunrendszerét a COVID-19 vírus elleni harcban. A szuperélelmiszerek fogyasztásától, az egészségtelen ételek száműzésén át egészen a sportolásig mindenki az egészséges életmódra törekszik.

Az Internet szinte felrobbant a „titkos” receptektől és praktikáktól, de vajon tisztában vagy azzal, hogy a konyhád is egy immunrendszert erősítő kincsestár?

A gyógynövények és a fűszernövények egészségügyi előnyeit már évezredek óta ismeri az emberiség, számos közülük az immunrendszer erősítésére is hatékonyan bevethető, ha rendszeresen fogyasszuk őket. Az egyik ilyen fűszernövény például az oregánó, ami tápanyagainak és antioxidáns tulajdonságainak köszönhetően fontos szerepet játszik a fertőzések megelőzésében, és a betegségekkel szembeni küzdelemben.

Egy kis oregánó sokat tehet az immunrendszered felturbózásáért

Biztosan ismerős a mondás, hogy: napi egy alma, az orvost távol tartja. De ezt tudtad, hogy 1 gramm oregánóban 42-szer több antioxidáns van, mint egy szem almában? Ezzel természetesen nem szeretnénk lebeszélni az almafogyasztásáról, sőt! Ez csak egy csipetnyi példa arra, hogy egy ízélmény fokozásra használt aprócska fűszerben is lehet egy zsáknyi jóság.

Így vezesd be az étrendedbe az oregánót 

Fogadjunk, hogy oregánót leginkább a frissen gőzölgő pizzára szórva láttál eddig? De talán meglepődnél, hogy teát is főzhetsz belőle, vagy akár olaj formájában is belecsempészheted turmixokba, ételekbe, salátákba.

Oregánó olaj

Számos tanulmány szerint az oregánóolaj rendszeres fogyasztása segíthet megelőzni a bakteriális fertőzéseket. Elég 3-4 csepp olaj a reggeli smoothie-ba vagy gyümölcslébe, és máris távol tarthatod magadtól a kellemetlen meglepetéseket. Az oregánó aktív vegyülete, a karvakrol elpusztítja a kártékony baktériumokat. De ez még nem minden! Az oregánó parazitaellenes, vírusellenes, antiszeptikus és immunerősítő hatású. Ezek után nem csodálkoznánk, ha a kamrádban mostantól helyet szorítanál a lisztek mellett az oregánónak is. 

Így készíts oregánóteát! 

Hozzávalók: 1 tk szárított oregánó, 1 csésze forró víz, 1 tk citromlé, 1 tk méz 

Add a szárított oregánót egy csésze forró vízhez, áztasd 3-4 percen át, majd szűrd le. Keverj bele mézet és ízesítsd citromlével! Melegen fogyaszd! 

Ezt a teát akár mindennap fogyaszthatod, de ha bármilyen egyéb betegséged van, konzultálj az orvosoddal az oregánótea rendszeres fogyasztása előtt!

Hadarik Rita